Bir Fransız uydu operatörü, Rusya’nın TV propagandasının çevrimiçi kalmasına nasıl yardımcı oluyor?


Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin bir forumda konuşuyor.
büyüt / Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, 18 Temmuz 2018’de Moskova, Rusya’da düzenlenen 2018 Moskova Kentsel Forumu sırasında konuşuyor.

Getty Resimleri | Mihail Svetlov

Rusya’nın 2008’de güney komşusunun topraklarını fiilen ilhak ederek Güney Osetya’ya girmesinden kısa bir süre sonra, bir grup Gürcü, Kremlin’den bağımsız bir ses olan yeni bir Rusça televizyon istasyonu kurmak için bir araya geldi: Kanal PIK.

Gürcistan’ın kamu yayıncısının yardımıyla, Fransız uydu operatörü Eutelsat ile istasyonlarını Kafkasya’ya ışınlamak için beş yıllık bir anlaşma imzaladılar. 2010’da piyasaya sürüldükten sadece iki hafta sonra Eutelsat, PIK’ye düştü. Uydudaki boşlukları, Moskova’nın temel direklerinden biri olan Gazprom Medya Grubu’na vaat edilmişti. sıkı kontrol edilen medya sistemi.

Kanal PIK, yaptığı açıklamada o zamanki ifade destanın “her ikisi de Kremlin’in yayın çizgisine bağlı olan Intersputnik ve Gazprom Medya Grubu’nu Rus dilindeki izleyiciler üzerinde fiili bir uydu iletim tekeli ile bırakıyor”. Kanal PIK, bir yer edinmek bir yıl sonra başka bir Eutelsat’ta, ancak istasyon mücadele etti ve 2012’de karardı.

Bir Fransız uydu operatörü, Rusya'nın TV propagandasının çevrimiçi kalmasına nasıl yardımcı oluyor?

On yıldan fazla bir süre sonra, Rusya bir kez daha kendisini bölgedeki bilgi hegemonyasını sağlamlaştırmaya çalışırken buluyor. Ve bir kez daha Eutelsat bunu mümkün kılıyor. Ancak uydu endüstrisindeki iki uzman, Ukrayna’nın müttefiklerinin adım atmasının ve Eutelsat’ı Rusya’nın devlet destekli dezenformasyonuna karşı Ukrayna’daki durumla ilgili gerçek röportajlara öncelik vermeye zorlama zamanının geldiğini söylüyor.

Denis Diderot Komitesi’nin yarısı olan André Lange, “Fransız uydusunun propaganda savaşı için kullanılması normal değil” diyor. Eski bir uydu TV yöneticisi ve eski Kyiv Post CEO’su Jim Phillipoff, önerileri kabul edilirse, “Rus medya dünyasında bir bomba patlayacak” diyor. Diderot Komitesi’nin diğer yarısı.

Mart’ta kurulan Phillipoff ve Lange’in komitesinin esasen tek bir tavsiyesi var: Rusya’nın ana uydu televizyon sağlayıcılarını Eutelsat uydularından ayırın ve bunları Rusya’ya bağımsız ve güvenilir gazetecilik taşıyan istasyonlarla değiştirin. WIRED’e konuşan Phillipoff, “Çabamızın nihai amacı bu – Rus televizyon alanına Rus hükümeti tarafından kontrol edilmeyen alternatif medya kanalları sağlamak” dedi.

Rus televizyonu her yerde ve şaşmaz bir şekilde Ukrayna’ya karşı savaştan yana, görev bilinciyle Moskova’nın savaşını teşvik ediyor. resmi propaganda-ve, çok sık, dezenformasyon. Uydu televizyonu, özellikle geniş bant bağlantısının zayıf olduğu alanlar için özellikle önemlidir. Avrupa Konseyi, Rus hanelerinin yaklaşık yüzde 30’unun uydu televizyonu için ödeme yaptığını tahmin ediyor. Phillipoff, ülkenin yaklaşık yarısının evlerinde uydu antenleri olduğunu söylüyor.

Bu çanaklar, tamamı Eutelsat tarafından yönetilen beş uydudan sinyal alacak şekilde büyük ölçüde kalibre edilmiştir. 36° doğu yörüngesinde dönen en önemli iki uydu, onlara Doğu Avrupa ve Batı Rusya’nın çoğunu kapsama alanı sağlıyor: Bir, 36B, doğrudan Eutelsat’a ait; diğeri, 36C, Rus hükümetine aittir ve Eutelsat’a kiralanmıştır; bu da, Rus televizyon operatörlerine yer kiralamaktadır. Diğer üç uydu doğrudan Rusya’ya aittir, ancak Eutelsat tarafından yönetilir ve orta, kuzey ve doğu Rusya’yı kapsar.




Kaynak : https://arstechnica.com/?p=1854302

Yorum yapın